Variációk spenótra

Íme egy-két recept, amit a mostani doboz tartalmához válogattunk össze.

Jó főzőcskézést Kívánunk!


Spenótos pizza

Hozzávalók 4 főre

    • 25 g élesztő
    • 1 közepes burgonya
    • 3/4 csésze víz
    • 2 csésze liszt
    • 20 dkg spenót
    • olívaolaj
    • 2 gerezd fokhagyma
    • 10 dkg feta sajt
    • 1/2 dl főzőtejszín
    • 1 mk cukor
    • só
    • bors
Elkészítés
  1. Főzzük meg a burgonyát héjában . Préseljük át krumpinyomón (vagy nyomkodjuk alaposan össze villával).
  2. Az élesztőt a 3/4 csésze langyos vízben egy kis cukorral futtassuk fel.
  3. Keverjük össze egy mély edénybe a lisztet és a krumplit. Öntsük hozzá a felfuttatott élesztőt, sót, és gyúrjuk addig, amíg az edény szélétől elválik a tészta. Fedjük le, és meleg helyen hagyjuk 1/2 óráig kelni.
  4. Kevés olívaolajra dobjuk rá a spenótot, és pároljuk meg. Ha a spenót levelek megpárolódtak, adjuk hozzá a tejszínt, és az összezúzott fokhagymát. Főzzük 5-6 percig, míg a tejszín nem kezd el besűrűsödni, ekkor sózzuk, borsózzuk.
  5. A megkelt tésztát vágjuk 8 darabra, és készítsünk belőle gombócokat. A gombócokat nyújtsuk ki gyufa vastagságúra, de a tészta ne legyen nagyobb egy gyerektányérnál.
  6. Kenjük meg a tetejét oliívaolajjal, majd tegyünk rá a spenótos szószból. Hajtsuk fel körben a szélét, a tetejét szórjuk meg a vékony cikkekre vágott feta sajttal.
  7. 200 celsius fokon süssük a pizzát addig, amíg a felhajtott széle nem kezd el barnulni.
Forrás: http://www.nosalty.hu/spenotos_torok_pizza_recept_871


Spenótos quiche

Quiche tésztához:
  • 19 dkg liszt
  • só (egy csapott teáskanálnyi)
  • 12 dkg vaj lehűtve, kis darabokban
  • 5 - 6 ek hideg víz

Töltelék:
  • 85 g krémsajt
  • 0,8 dl tejszín (lehet a fele tej, fele tejszín is)
  • 40 dkg friss spenót
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1/2 szál póréhagyma
  • 15 dkg reszelt sajt (cheddar vagy gouda vagy bármilyen zsírosabb aromás sajt)
  • 5 dkg + egy szórásnyi reszelt parmezán
  • 3 nagy tojás
  • egy nagy marék pirított fenyőmag
  • 5 szelet pármai sonka vagy speck
  • 1 ek vaj
  • só, bors, szerecsendió
Ha nem szorít az idő a tészta a következő képpen készül.
  1. A lisztet és a sót a vajjal összemorzsolom, amíg a vajdarabkák egészen aprók lesznek. A hideg vizet kanalanként adom hozzá, amíg a tészta összeáll, de nem ragacsos. Gyorsan labdává gyúrom és hűtőben lehűtöm. Fél óra múlva kinyújtom a tésztát, kerek quiche formába teszem, megszurkálom és újabb fél órára a hűtőbe teszem. Innen megy majd a sütőbe és attól lesz omlós, hogy jéghidegen megy a forró sütőbe (190 fok). A tésztát elő kell sütni (lencsével a tetején vagy más nehezékkel, majd ha már aranybarna a széle, 5 percig a nehezék nélkül is).
  2. Ez után mehet bele a töltelék. A sonkát apró darabokra vágtam és megpirítottam. Kiszedtem a serpenyőből, a zsírhoz egy kis vajat adtam, ezen a pórét és a fokhagymát megdinszteltem. Erre jött a nagyobb darabokra vágott spenót, amit éppen csak megfonnyasztottam.
  3. A krémsajtot a tejszínnel és a tejjel krémesre kevertem, hozzáadtam egyenként a tojásokat, a reszelt sajtokat, a pirított fenyőmagot majd összekevertem a spenóttal. Ezt a tésztára terítettem és 35 perc alatt készre sütöttem. Félidőben még egy kis parezánt szórtam a tetejére.
Forrás: http://www.lilafuge.hu/2006/09/blog-post.html

Megjegyzések

Megjegyzés küldése